Geoblog.pl    Kefir    Podróże    Pociągiem do Albanii, wrzesień 2011    Zimą bywa tu bardzo przygnębiająco

Zimą bywa tu bardzo przygnębiająco

Słowacja
Słowacja, Bratislava

- Is there any traing going soon?
- Yes, very soon. They're building it now.

Jeśli można od twórców filmu komediowego wymagać sprawiedliwości, to duże pretensje do producentów "Eurotripa" powinni mieć mieszkańcy Bratysławy. Potraktowana jak totalna dziura, z której nie można się wydostać, jest w rzeczywistości jednym z lepiej skomunikowanych miast Europy. Co godzinę odjeżdża pociąg do Wiednia, co dwie do Budapesztu lub Pragi (niektóre nawet do samego Berlina, do którego dostać się chcieli bohaterowie omawianego filmu). No, ale Hollywood wie lepiej.

Ze względu na częste odjazdy w kierunku stolicy Węgier postanowiłem wysiąść z pociągu, pozwiedzać trochę i wsiąść w następny. W tym czasie zdążyłem przejść przez stare miasto do Dunaju i z powrotem. Miasto nie zrobiło na mnie jakiegoś większego wrażenia, było jednak całkiem przyjemne i ładne. Być może to zasługa pory roku, w której się tam znalazłem.